Wednesday, November 3, 2010

မြန္ေနာက္ခံ သမိုင္းေၾကာင္းႏွင္႔ ေပၚေပါက္လာပံု(မြန္အမ်ဳိးသားတုိ႔၏ တင္ျပေတာင္းဆုိခ်က္အေပၚ ဖဆပလအဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏ သေဘာထားႏွင့္ျပန္ၾကားခ်က္)


ဖဆပလအဖြဲ႔ခ်ဳပ္သည္ မြန္အမ်ဳိးသားမ်ား၏ တင္ျပေတာင္းဆုိခ်က္ (၇) ခ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍ မြန္အမ်ဳိးသား ကုိယ္စားလွယ္မ်ားကုိ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးရန္ ဖဆပလဌာနခ်ဳပ္သုိ႔ ဖိတ္ေခၚခဲ့သည္၊ မြန္အမ်ဳိးသားေတာင္းဆုိ ခ်က္အ (၇) ခ်က္ေတာင္းဆုိစဥ္က ပါဝင္ခဲ့ေသာ မြန္တုိင္းရင္းသားအစည္းအရုံးမွ ဒု-ဥကၠဌ ႏုိင္ေအာင္ထြန္း တုိ႔အစုသည္ ဥကၠဌ မြန္ဦးဘုိးခ်ဳိ၏ အမိန္႔အရ ႏွဳတ္ထြက္သြားသျဖင့္ ဖဆပလအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ႏွင့္ ေဆြးေႏြးရာတြင္ မပါဝင္ေတာ့ဘဲ ႏုိင္လွေမာင္၊ ႏုိင္ဘလြင္၊ မြန္စံသူတုိ႔သာ တက္ေရာက္ခဲ့သည္။
ဖဆပလအဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွ ဦးဗေဆြတက္ေရာက္ၿပီး မြန္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးၾကသည္၊ ဦးဗေဆြ ကမြန္တုိ႔သည္ မြန္တုိင္းရင္းသားမ်ား ျဖစ္သည္မွန္ေသာ္လည္း မြန္ႏွင့္ျမန္မာမွာ ကုိးကြယ္ေသာဘာသာ၊ ယဥ္ေက်းမွဳ မ်ားမွာ အတူတူပင္ျဖစ္၍မြန္ႏွင့္ျမန္မာခြဲျခားစရာမလုိဟု မိမိတုိ႔ ဖဆပလကလက္ခံယုံၾကည္သည္၊ ျမန္မာျပည္ လြတ္လပ္ေရရရွိၿပီးေနာက္ ဆုိရွယ္လစ္စနစ္အရ ဆုိရွယ္လစ္စီးပြားေရးကုိ ေဆာင္ရြက္သြားလ်ွင္ ျမန္မာျပည္ရွိလူတုိင္း၊ လူမ်ဳိးတုိင္းတြင္ စီးပြားဖြံ႔ၿဖဳိးလာၿပီး လူတန္းစားအရ ေသြးစုပ္ခ်ယ္လွယ္မွဳေပ်ာက္ သြားမည္ျဖစ္သည္၊ ဤသုိ႔ စီးပြားေရး အရလူတန္းစားအရ ေျဖရွင္းသြားလ်င္ လူမ်ဳိးေရးလည္းေျပလည္သြား မည္ျဖစ္၍ မြန္တုိ႔ေတာင္းဆုိခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ စဥ္းစားစရာမလိုဘဲ ဆုိရွယ္လစ္စီးပြားေရးတည္ေဆာက္ သြားရင္း မြန္အမ်ဳိးသားကိစၥမွာ ရွင္းလင္းသြား မည္ျဖစ္ ေၾကာင္းတင္ျပသည္၊ ဖဆပလအဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏ သေဘာ ထားမွာ မြန္မ်ားသည္ အေလာင္းဘုရားဦးေအာင္ေဇယ် လက္ထက္ကမြန္ေနျပည္ေတာ္ဟံသာဝတီ (ပဲခူး)ကုိ ၁၇၅၇ ခုႏွစ္တြင္ သိမ္းပုိက္ၿပီး ျပင္းထန္ေသာလူမ်ဳိးေရးဖိႏွိပ္မွဳအရ တခ်ဳိ႕မွာ (ယိုးဒယား) ထုိင္းသို႔ လည္း ေကာင္း၊ တခ်ဳိ႕မွာမိမိကုိယ္ကုိ မြန္ဟုမေျပာရဲဘဲ ျမန္မာပေဒသရာဇ္အုပ္ခ်ဳပ္မွဳေအာက္မွာ ေနထုိင္ခဲ့သျဖင့္ မြန္အမ်ဳိးသားလူဦးေရမွာ နည္းပါးသြားသည္။ တခ်ဳိ႕မွာၿဗိတိသ်ွသိမ္းပုိက္ၿပီးေနာက္ မြန္တုိ႔စြန္႔ခြာသြားေသာ လယ္ယာေျမမ်ားကုိလုပ္ကုိင္ရန္ ျမန္မာျပည္အလယ္ပုိင္း (ယခုအေခၚ ေျမလတ္) မွ လူမ်ားေအာက္ျမန္မာျပည္ သုိ႕ေျပာင္းေရႊ႕ လယ္ယာလုပ္ကုိင္ရင္း မြန္အမ်ဳိးသားတုိ႕ႏွင့္ ေသြးေႏွာမႈမ်ားရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဖဆပလက မြန္သည္လူဦးေရအနည္းဆံုးႏွင့္ ေခ်မွဳန္းရန္လြယ္ကူေသာ လူမ်ဳိးျဖစ္၍ မြန္တို႔ေတာင္းဆုိခ်က္ကုိ အနည္းငယ္ လုိက္ေလ်ာစရာမလုိဟု လက္ခံယုံၾကည္သည္။
THIS POST WAS COPYING FROM THE BOOK OF MON BACKGROUND HISTORIES IN BURMA,,PAGE - 3/2

No comments:

Post a Comment